13 Mart 2008 Perşembe

USB'den Çalışan Pardus

Öncelikle Pardus nedir onu öğrenelim:

Pardus, TÜBİTAK-UEKAE (Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü) bünyesinde yürütülen bir işletim sistemi geliştirme projesidir. Pardus açık kaynak kodlu ve GPL (GNU Genel Kamu Lisansı) ile dağıtılan bir özgür yazılımdır.

Özgür yazılımlar kullanıcılarına diledikleri gibi çalıştırma, çoğaltma, inceleme ve değiştirme, ve yeniden dağıtma özgürlüklerini koşulsuz olarak verirler. Bu özgürlükler sayesinde kapalı kodlu ve sahipli yazılımlara göre daha fazla güvenlik, esneklik ve tasarruf sağlarlar.

Pardus 2007, proje kapsamında 18 Aralık 2006 tarihinde yayımlanan işletim sistemi sürümüdür. Tek bir CD ile kısa sürede ve kolayca işletim sistemi ve çok sayıda yazılım paketi sisteme kurulur, hızla ve kolayca üretken hale gelinir.


Pardus'u kısaca tanıttık, şimdi hikayemize geçelim..

Yeni aldığım USB Flash Bellek ve aylardır CD-ROM'u bulunmayan bilgisayarımın katkılarıyla "Acaba Pardus USB bellekten çalıştırılabilir mi?" şeklinde bir soru düştü aklıma.. Pek kısa bir araştırmadan (googling?) sonra şu adreste aşağıda anlatacağım bilgileri buldum.. Hemen paylaşıyorum:

1. Bilgisayarınızı Pardus Çalışan CD ile başlatın.

2. Internete bağlanarak burada bulunan genusb betiğini Ev Dizini altına indirin.

3. Pardus > Programlar > Sistem altında bulunan Konsole (Terminal) programını çalıştırın.

4. Terminal programında aşağıda bold yazılmış komutları sırası ile yazın:

chmod 755 genusb [enter'a basın]
su [enter'a basın]
[parola sorduğunda] pardus [enter'a basın]
./genusb [enter'a basın]


5. Genusb betiğinin yönergelerini takip edin, otomatik olarak yüklemeyi yapacak ve USB Flash belleğinizi hazırlayarak gerekli dosyaları kopyalayacaktır.


Genusb betiğinin yaptığı işlemleri adım adım kendiniz yapmak ve konu hakkında daha fazla bilgi edinmek için şu adrese bakınız efenim..


0 yorum:

Yorum Gönder