27 Ocak 2011 Perşembe

Rakiplerini Bunalıma Sokan Bridgestone






Bu kampanyadan inbox'ıma gelen bir e-posta sayesinde haberdar oldum.. Yazdığı e-posta'da Bridgestone Türkiye, blogumu beğenerek takip ettiğini belirttikten sonra ilgimi çekebileceğini düşündükleri için kampanya ile ilgili bağlantıları eklemiş.. Bridgestone Türkiye'ye teşekkür ediyor, kampanya ile ilgili görüşlerimi ise örnek olay inceleme videosunun sonrasına saklıyorum..




Örnek incelemede gördüğümüz üzere kampanya KeyFruit'tan Serkan Mutlu'nun başının altından çıkmış.. Yaratıcı strateji ve fikir bence gayet başarılı ama uygulamada biraz sıkıntı var.. Prodüksiyon kalitesi düşük, hemen hemen inhouse çözülmüş bir iş gibi ve bu da yapıma yansıyor..

Bunun sebebi genellikle müşterilerin internetin ücretsiz olduğundan yola çıkarak bu mecraya özel yapılacak işlerin de bedavaya veya çok ucuza maledilebileceği sanrısı.. Ajanslar müşterilerin bu algısı yüzünden fiyat kırmaya, ajanslar fiyatlar kırıldıkça da müşteriler, bügüne kadar öğretildikleri ve uyguladıkları gibi, daha da düşük fiyatlar istemeye devam ediyorlar.. Tam bir açmaz ve bu açmaz ajansların aleyhine her geçen gün daha da kötüye gidiyor..

Dijital sektörün problemleri çerçevesinde az önce pek üstünkörü bahsettiğim konu ile ilgili ve ilgisiz bir kısım görüşe Olcayto Cengiz'in FriendFeed'de açtığı şu tartışmadan ulaşabilirsiniz..