2 Şubat 2011 Çarşamba

Europecar: Autoliberté Örnek Olay İncelemesi



Ogilvy Paris tarafından oto kiralama (lease) şirketi Europcar'ın Fransa'daki Autoliberté hizmeti için hazırlanan bu kampanyada, seçilen kurbanların arabaları çekilerek yerlerine kompres edilmiş arabalar yerleştiriliyor ve sonrası kurbanların tepkileri gizli kamera ile kaydediliyor.. Çılgına dönen araç sahipleri ezik halde buldukları araçlarının üzerine iliştirilmiş numarayı aradıkları zaman ise aslında Fransa'nın en çok dinlenen radyo kanalına bağlanmış oluyorlar.. Radyodaki spiker, araçlarının demode olduğu ile ilgili birkaç espri yaptıktan sonra evine nasıl döneceklerini merak eden araç sahiplerine bir araba kiralamalarının daha mantıklı olacağını söyledikten sonra çok da fazla uzatmadan bunun bir şaka olduğunu belirtiyor..

Videonun ne kadar başarılı olduğunu gösteren kimi bilgiler ise şöyle:

YouTube'da 2.500.000'dan fazla izlenme
1.000.000 € değerinde habere konu olma
Ulusal kanallarda haberlerde gösterilmesi
Autoliberté kelimesini Google'da arayanların sayısında %100 artış
Autoliberté trafiğinde %300 artış
Araç kiralama hizmeti için başvuranların sayısında %83 artış
Markadan nefret eden hedef kitle sayısında 3 kişilik artış (:

Özetle gayet başarılı..


Kişisel Not: Ağlayan Fransız erkeği, Fransızlar'ı neden sevmediğimi bana bir kere daha hatırlattı (: