Yukarıda izlediğiniz reklam, Motorola'nın Andorid 3.0 Honeycomb işletim sistemine sahip ilk tablet olan XOOM için çekildi ve Super Bowl 2011'de yayınlandı..
Reklam filminde Apple'a, özellikle de Apple'ın aşağıdaki efsanevi Macintosh 1984 Super Bowl reklamına göndermeler var..
Apple bu reklamda, o güne kadar ciddi bir alternatifi olmayan IBM'e karşı ürettiği Macintosh'u tanıtmak için, IBM tarafından domine edilen dünyayı bir George Orwell klasiği olan 1984'ün distopik dünyası ile seyirciye göstermiş, bu sıradan ve tek kanallı dünyaya bir başkaldırı çağrısı yapmış ve böylece hem Büyük Birader'i (IBM) tahtından indirmiş, hem de yüzyılın gelmiş geçmiş en iyi reklamının sahibi olarak anılmayı başarmıştır..
Peki Motorola neden Apple'ın 1984 reklamını daha yumuşak bir şekilde yeniden yorumlamayı seçti?
Motorola'ya göre 1984'te Büyük Birader olarak hedef alınan IBM'in yerinde artık Apple var.. iOs ve iDevice'larıyla pazarı domine eden, her çıkardığı ürün sorgulanmadan satın alınan ve kafamızı çevirdiğimiz her yerde olan, beyaz kulaklık görünce akla ilk gelen Apple, 1984'te insanları başkaldırmaları için provoke ettiği IBM'den farksız.. Motorola, facebook sayfasında da bu dünyayı şu şekilde tarif ediyor:
"Orwellian, 1984-esque world where technology – and people – are limited by restrictive platforms."
"Kullanıcıların sınırlandırılmış platformlarla kısıtlandığı, Orwellci, 1984vari bir dünya"
Ve kendi tableti olan XOOM'u, Apple'ın iPad'ini tahtından indirecek, daha iyi bir dünya yaratacak bir tablet olarak konumlandırıyor.. Fakat Apple'ın heyecan veren tonunun yanında Motorola'nın reklamı çok daha yumuşak kaldığından ve daha iyi bir dünya için hangi özellikleri ile iPad'i yerinden edeceğini göstermediği için o kadar etkili olacağa benzemiyor..