BlueMotion teknolojili Volkswagen Golf'ün tanıtımı için hazırlanan bu kampanyada, aracın mil başına 0,38 litre benzin tüketiyor olduğu bilgisi öne çıkartılıyor.. Bunu son kullanıcıya akılda kalacak bir şekilde anlatmanın yolunu dijital mecrada bulan Volkswagen, Route 66'nın Norveç versiyonu olan E6 otoyolunu, Google Maps ve Street View altyapısını kullanarak bir Volkswagen Golf uzunluğunda 80.000 parçaya bölüyor.. Kampanyanın sitesine giren kullanıcılardan, Facebook hesaplarıyla bağlanarak, Oslo'dan yola çıkan aracın benzininin nerede biteceği üzerine, bir rulet masasında oynar gibi bahis oynamaları isteniyor.. 80.000 noktadan aracın benzininin biteceği yeri doğru tahmin edecek kişiye de hediye olarak bir adet Golf BlueMotion verilmesi kararlaştırılıyor..
Normal şartlar altında mil başına 0,38 litre pek bir anlam ifade etmiyor olsa da kampanya sayesinde kullanıcılar, benzinin nerede biteceğini hesaplayabilmek için BlueMotion teknolojisini ve aracın tüm özelliklerini inceleyerek araç hakkında bilgi sahibi oluyorlar ve bahislerini oynuyorlar.. Zaman geldiğinde araç başlangıç noktasından rota boyunca hareket etmeye başlıyor ve 15.000 kullanıcı, aracın hızını ve benzin düzeyini kampanya sitesinden 27 saat boyunca canlı olarak seyrediyor..
Aracın benzininin bittiği noktada ortaya çıkan sonuç, Golf BlueMotion'ın tam dolu bir depo ile 1570 km. yol gidebildiği gerçeği oluyor.. Bir başka deyişle Oslo'dan Paris'e tek depo benzinle gidebilecek olduğunuz gösteriliyor..
"Ürünün faydasını kullanıcılara net bir şekilde nasıl anlatırız?"ın cevabını veren, yılın başarılı kampanyalardan biri..
0 yorum:
Yorum Gönder