22 Mart 2008 Cumartesi

Internet Explorer'da italik yazı tipi problemi..

Bugün emektar bilgisayarım sayesinde yeni bir şey daha öğrendim sevgili okur.. Birkaç program kurup kendisini kurcaladıktan sonra tarayıcıda açtığım sayfalarda "default" olarak işaretlenmiş tüm yazıları italik göstermeye başladı.. Daha önce böyle bir problemle karşılaşmamıştım fakat muhtemel çözümleri tahmin edebiliyordum.. Hemen Internet Explorer'ın Araçlar > Seçenekler bölümüne girdim, yazı tiplerini tıkladım ama oradan bir çözüm bulamadım.. Erişilebilirlik kısmına baktım, orada da bir problem yoktu.. Görüntü özelliklerini ve benzeri birkaç yeri daha kurcaladıktan sonra pes edip Googleladım.. Çok fazla olmasa da bir kısım insanın bu problemi yaşadığını, bir kısmının olayı işletim sistemini yeniden yüklemeye kadar götürdüğünü gördüm..

Sonunda sebebi ve çözümü buldum; sebep Internet Explorer'ın kullandığı fontun bir şekilde zedelenmiş olması, çözüm bu fontları tekrar yüklemek..

Önce Denetim Masası'ndan Yazı Tipleri'ni tıklıyoruz.. Burada CTRL tuşuna basarak Arial ve Courier (çok büyük bir oranda tarayıcımızın kullandığı standart fontlar) fontlarını seçip başka bir klasöre taşıyoruz.. Tekrar Fonts klasörüne geçip Dosya menüsünden Yeni Yazı Tipi Yükle diyerek çıkan menüde az önce fontları kopyaladığımız klasörü gösteriyoruz, karşımıza çıkan uyarılara "Tamam" diyoruz ve viola!


3 yorum:

Adsız dedi ki...

teşekkürler gerçekten iyisin epeydir uğraşıyorduk.pekii bir soru daha neden zedeleniyor, virüs mü, virüs se hangi virüs.teşekkürlerrrrrrrrrrrrr

Unknown dedi ki...

Virüs ya da benzeri bir şey yüzünden olduğunu zannetmiyorum, paniğe gerek yok (:

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler Barış. SONUNDA...

Yorum Gönder